En følelsesmæssig rejse er en visualisering, der kortlægger og illustrerer en brugers følelsesmæssige oplevelse gennem oplevelsen af at interagere med en organisation, et produkt eller et brand.
STATS:
Foreslået tid:
2 dage til en uge
Sværhedgrad:
Moderat
Materialer du skal bruge:
deltagere, viodeoptagelse
Deltagere:
designteam og deltagere
Procesfase:
Konstruktion(4)
PRODUKTION
Et kortlagt overblik over, hvordan nogen har det, mens man gør noget. Et kig ind i den ‘følelsesmæssige rutsjebane’.
HVORFOR
Tillader designteamet at forstå, hvor de kan forbedre oplevelsen.
HVORNÅR
Når du har brug for at identificere, hvordan folk har det under oplevelsen af at bruge dine tjenester.
STEPS
1. Organiser et rum, materialer og deltagere til sessionen.
2. Definer den aktivitet, som du vil kortlægge den følelsesmæssige rejse for. For eksempel kan det være en persons tur med metroen, mens man kører hjem.
3. Saml holdets interne indsigt baseret på tidligere forskning og erfaringer.
4. Kortlæg rejsen, og markér de forskellige berøringspunkter, hvor brugeren kommer i kontakt med produktet / tjenesten / mærket / organisationen.
5. Hvis du har udviklet forskellige personas, skal du sørge for at udvikle en rejse for hver af dem. Hver oplevelse vil være forskellig.
6. Brug en linjegraf til at markere under rejsen for at markere de øjeblikke, brugerne føler sig ophidsede og øjeblikke, hvor de føler sig frustrerede.
7. Analyser resultaterne af kortlægningen af rejsen.