Desk research

At blive smart omkring din udfordring er afgørende for succes i marken.

STATS:

Foreslået tid:

3-8 timer

Sværhedgrad:

Moderat

Materialer du skal bruge: 

Blyant/Kuglepen, papir, internet, computer, google docs, research materialer(bøger, artikler, f.eks infomedia)

Deltagere: 

designteam

Procesfase:

Undersøgelse(2) 

 

Menneskecentreret design handler om at tale med mennesker om deres udfordringer, ambitioner og begrænsninger. Men når du bevæger dig gennem Inspiration-fasen, vil der være øjeblikke, hvor du har brug for mere kontekst, historie eller data, end et mand-på-gaden-stil-interview har råd til. Udfordringer i den sociale sektor kan være virkelig vanskelige, og det er grunden til, at sekundær forskning, hvad enten det sker online, ved at læse bøger eller ved at knuse tal, kan hjælpe dig med at stille de rigtige spørgsmål. På IDEO.org finder vi gang på gang, at et fast fundament af viden er det bedste sted at tackle en designudfordring fra.

STEPS

1 Når du kender din designudfordring, er det tid til at begynde at lære om dens bredere kontekst. Du kan sprænge hurtigt ved at udforske de seneste nyheder i marken. Brug internettet, aviser, magasiner eller tidsskrifter for at vide, hvad der er nyt.

2 Prøv at finde de nyeste innovationer inden for dit område. De kunne være teknologiske, adfærdsmæssige eller kulturelle. At forstå kanten af, hvad der er muligt, hjælper dig med at stille store spørgsmål.

3 Se på andre løsninger i dit område. Hvilke fungerede? Hvilke gjorde det ikke? Er der nogen, der ligner det, du måske designer? Har du nogen løsninger, der har inspireret dig til at lave en af ​​dine egne?

4 Da interviews kan være meget kvalitative, skal du bruge din sekundære forskning til at få de fakta og tal, du har brug for, til at forstå sammenhængen med din udfordring.