En undersøgelse, hvor designeren observerer deltageren i placeringen og sammenhængen for deres sædvanlige aktiviteter, observerer og registrerer begivenheder for at forstå aktiviteterne fra deltagerens synspunkt.

STATS:

Foreslået tid:

1 dag

Sværhedgrad:

Moderat

Materialer du skal bruge: 

Telefon til viodeoptagelse

Deltagere: 

designteam og en bruger

Procesfase:

Undersøgelse(2)

 

 

PRODUKTION
Storyboard (er) med brugernes rutiner, der giver dig mulighed for at forstå, hvordan dit design kan passe ind i dem.

HVORFOR
At følge en bruger giver dig mulighed for at se, hvordan de opfører sig i den virkelige verden, hvilket kan være forskelligt fra, hvordan de siger, de opfører sig.

HVORNÅR
Når du har brug for at forstå, hvordan brugere går om dagen, og hvordan dit design kan passe med deres rutiner.

STEPS

1. Baseret på dit designspørgsmål, definer de aktiviteter, du vil forstå bedre.
2. Find deltagere, der er villige til at blive fulgt i nogle timer (eller endda en hel dag).
3. Arranger / planlæg at følge deltagerne i løbet af deres dag / aktiviteter.
4. Sørg for, at du har materialer til at fange de data, som deltagerne føler sig godt tilpas med (lyd- / videooptagelser, notering osv.)
5. Følg deltagerne og fang informationen. Nogle gange hjælper det at bede deltagerne om at forklare den begrundelse, de har for at gøre tingene på en bestemt måde.
6. Gå gennem de oplysninger, der er blevet fanget. Lav storyboards, der inkluderer en tidslinje med handlinger og forklarende tekst
7. Analyser dataene for at indsamle indsigt.